Зочин - [213.55.220.48]
Давхар замууд тавьж болдоггүй юм уу??? Давхар гүүрэн болон замууд, Япон улсын замын барилгын ажлын туршлагыг судалмаар юм даа
3 долоо хоногийн өмнө
Улаанбаатар хотын түгжрэл: Иргэдийн өдөр тутмын асуудал
Үр дүнтэй шийдэл хайж байна
Улаанбаатар хотын замын түгжрэл өнөөдөр иргэдийн амьдралд шүдний өвчин мэт асуудал болж байна. Өнөөгийн байдлаар нийслэлд явган болон автомашины 150 орчим гэрлэн дохионы хяналт, зөрчлийн 200 орчим камер ажиллаж байгаа бөгөөд Тээврийн цагдаагийн албатай (ТЦА) хамтран замын хөдөлгөөнийг 24 цагаар хянадаг гэж Замын хөдөлгөөний удирдлагын төв (ЗХУТ)-ийн дарга Д.Одбаяр мэдээллээ. Гэвч 650 мянга гаруй автомашин замын хөдөлгөөнд оролцож буй нь замын хүчин чадлаас хэтэрч, автомашины дугаараар хөдөлгөөн хязгаарлах арга хэмжээг үргэлжлүүлсээр байна.
Нийтийн тээврийн салбарт өдөрт 1000 орчим автобус 650,000 иргэнд үйлчилдэг ч хүрэлцээ, үйлчилгээний чанар хангалтгүй байгаа нь тодорхой байна. Энэ оны төгсгөлд нийтийн тээвэрт шинэ автобус нэвтрүүлэхээр төлөвлөсөн ч замын хөдөлгөөнд оролцох машины механик өсөлтийг гүйцэхгүй байгаа юм. Мөн 78 хувь нь 10-аас дээш жилийн насжилттай хуучин тээврийн хэрэгсэл байдаг нь замын түгжрэлийн гол шалтгаан болж байна.
Хотын төвлөрлийг багасгах зорилгоор Сэлбэ, Баянхошуу зэрэг дэд төвүүдийг байгуулж эхэлсэн бөгөөд цаашдаа Дамбадаржаа, Дэнжийн мянга зэрэг газруудад шинэ дэд төвүүд байгуулах ажлуудыг хэрэгжүүлэхээр төлөвлөжээ. Энэ нь замын түгжрэлийг бууруулах дунд, урт хугацааны чухал шийдэл гэж үзэж байна.
1. Нийтийн тээврийг сайжруулах, шинэчлэх
- Нийтийн тээврийн үйлчилгээний чанарыг сайжруулж, тоог нэмэгдүүлэх. Замын тусгай эгнээгээр нийтийн тээврийг чөлөөтэй зорчих боломжийг бүрдүүлэх нь зорчигчдын цагийг хэмнэж, хувийн автомашинаар явах сонирхлыг бууруулна.
2. Замын дэд бүтцийг өргөтгөх, олон төвт хот болгон хөгжүүлэх
- Хотын төвлөрлийг бууруулахын тулд төвлөрсөн үйлчилгээ, дэд төвүүдийг нийслэлийн захад байгуулах. Үүний зэрэгцээ, замын урсгалыг нэмэгдүүлэх үүднээс шинэ замууд барьж, уулзвар, гарцыг өргөтгөх шаардлагатай.
3. Инновац, ухаалаг замын систем нэвтрүүлэх
- Замын хөдөлгөөнийг хянах ухаалаг системүүд болон автоматжуулсан гэрлэн дохио, камер суурилуулах нь замын хөдөлгөөний урсгалыг илүү оновчтой зохицуулж, түгжрэлийг бууруулахад дэмжлэг үзүүлнэ.
4. Ногоон бүс, дугуй болон явган хүний зам хөгжүүлэх
- Иргэдийг хувийн унаанаас татгалзуулж, дугуй, явган зам, ногоон бүсийг нэмэгдүүлэх нь замын ачааллыг бууруулна. Ялангуяа төв рүү чиглэсэн богино зайд эдгээрийг илүү ашиглахад хөшүүрэг болох арга хэмжээг дэмжих нь үр дүнтэй.
5. Автомашины тоог хязгаарлах, зогсоолын зохион байгуулалт
- Автомашины дугаараар хөдөлгөөнийг хязгаарлах зэрэг арга хэмжээг улам сайжруулж, зогсоолын төлбөрийг хотын төвд өндөржүүлэх, төвд зогсоолын тоог багасгах нь төвлөрлийг бууруулна.
6. Авто зогсоолын олон түвшний байгууламж барих
- Төвийн бүсэд олон түвшинтэй зогсоолуудыг нэмж байгуулах нь иргэдийн хувийн унааг зохицуулсан байдлаар ашиглах боломжийг бүрдүүлнэ.
Эдгээр арга хэмжээнүүдийг нэгдмэл байдлаар хэрэгжүүлснээр Улаанбаатар хотын түгжрэлийг бууруулах, иргэдийн амьдралын чанарыг сайжруулах боломжтой.